Στον δημοσιογραφικό λόγο ανήκει το σύνολο των κειμένων που σχετίζονται με τις κοινωνικές πρακτικές της δημοσιογραφίας και κατ’ επέκταση των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Τα κείμενα αυτά καθορίζονται στο επίπεδο του περιεχομένου, αλλά και της μορφής, από το μέσο στο οποίο παράγονται. Αυτό σημαίνει πως τα προϊόντα του (ενυπόγραφα ή ανυπόγραφα) μπορεί να ξεκινούν από ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά «ελέγχονται» από το εκδοτικό επιτελείο (εκδότης, αρχισυντάκτης κτλ.) και επηρεάζονται από την ιδεολογική ταυτότητα και την «παράδοση» του μέσου. Τα κειμενικά είδη του δημοσιογραφικού λόγου μπορούν να ταξινομηθούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τα ειδησεογραφικά (είδηση, ρεπορτάζ, έρευνα κτλ.) και τα σχολιαστικά (κύριο άρθρο, γνώμη, ανάλυση, επιφυλλίδα, χρονογράφημα κτλ.).