Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

15ο ΘΕΜΑ (15 Μαΐου 2016)

Αν και η διαφήμιση έχει αναμφισβήτητη προσφορά στη λειτουργία του οικονομικού συστήματος, προκαλεί σημαντικές στρεβλώσεις στον ατομικό και δημόσιο βίο. Σε ημερίδα που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σου παρουσιάζεις με εισήγησή σου (500 έως 600 λέξεις) τις στρεβλώσεις αυτές και προτείνεις τρόπους για τη δημιουργία συνειδητοποιημένων καταναλωτών.

 

14ο ΘΕΜΑ (14 Μαΐου 2016)

Πρόσφατα ο Διευθυντής του σχολείου σου επέβαλε μία αυστηρή ποινή σε μαθητή που αστειευόταν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το 15μελές συμβούλιο της μαθητικής κοινότητας αναθέτει σε εσένα τη σύνταξη μιας επιστολής (500 έως 600 λέξεις), στην οποία, προκειμένου να ζητήσεις την άρση της ποινής, αναδεικνύεις τη σημασία του χιούμορ στη σχολική καθημερινότητα, παραδεχόμενος/η ωστόσο την αναγκαιότητα οριοθέτησής του.

 

13o ΘΕΜΑ (13 Μαΐου 2016)

Το σχολείο σου πρόκειται να συμμετάσχει σε μία φιλειρηνική εκδήλωση και διαπιστώνεις πως το ενδιαφέρον των συμμαθητών σου να λάβουν μέρος σε αυτή είναι περιορισμένο. Αποφασίζεις λοιπόν να «ανεβάσεις» ένα κείμενο (500 έως 600 λέξεις) στη σχολική ιστοσελίδα, στο οποίο, προκειμένου να τους πείσεις για την αναγκαιότητα ενεργοποίησής τους, αναδεικνύεις τα δεινά του πολέμου και προτείνεις δράσεις με τις οποίες η νέα γενιά θα μπορούσε να συνδράμει στον αγώνα για την προάσπιση της παγκόσμιας ειρήνης.

 

12o ΘΕΜΑ (12 Μαΐου 2016)

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου, τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας. Με αφορμή τη διαπίστωση αυτή δημοσιεύεις ανοιχτή επιστολή στην ιστοσελίδα του σχολείου (500 έως 600 λέξεις), που απευθύνεται στη σχολική κοινότητα, στην οποία αναλύονται οι λόγοι που επιβάλλουν την αντιμετώπιση του προβλήματος και προτείνονται δράσεις, ώστε αυτό να επιτευχθεί.

 

11o ΘΕΜΑ (11 Μαΐου 2016)

Ο τουρισμός, ειδικά για χώρες μικρές σαν την Ελλάδα, αποτελεί σημαντική πηγή ωφελημάτων. Παρ' όλα αυτά, ο μαζικός χαρακτήρας που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια προκαλεί στρεβλώσεις. Σε άρθρο (500 έως 600 λέξεις) που δημοσιεύεις σε τοπική εφημερίδα, παρουσιάζει τις στρεβλώσεις αυτές και προτείνεις την υιοθέτηση περισσότερο ήπιων μορφών στην τουριστική πολιτική της χώρας.

 

10 ΘΕΜΑ (10 Μαΐου 2016)

Κατά γενική ομολογία η ελληνική εκπαίδευση δεν ανταποκρίνεται επαρκώς στις απαιτήσεις που εγείρει η κοινωνία της πληροφορίας. Στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που διεξάγεται το τελευταίο διάστημα, δημοσιεύεις ένα κείμενο (500 έως 600 λέξεις) σε ημερήσια εφημερίδα με τίτλο «Κάθε μαθητής ένας μικρός ερευνητής», στο οποίο αναδεικνύεις την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της αποστολής της εκπαίδευσης με επίκεντρο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και προτείνεις συγκεκριμένα μέτρα, ώστε το ελληνικό σχολείο να επιτύχει τον στόχο αυτό.

 

9ο ΘΕΜΑ (9 Μαΐου 2016)

Η αισιοδοξία που δημιούργησε η ραγδαία επιστημονική πρόοδος μετά τον 17ο αιώνα δοκιμάστηκε σκληρά στον 20ό με αποτέλεσμα σήμερα η επιστήμη να αντιμετωπίζεται με δυσπιστία. Σε επιστολή (500 έως 600 λέξεις), που απευθύνεις στον Πρόεδρο της Επιτροπής Βιοηθικής της Ακαδημίας Αθηνών ως εκπρόσωπος της μαθητικής σου κοινότητας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη (10η Νοεμβρίου), επισημαίνεις την ανάγκη η επιστήμη να βρίσκεται διαρκώς στην υπηρεσία του ανθρώπου και προτείνεις τρόπους με τους οποίους η κοινωνία αλλά και η ίδια η επιστημονική κοινότητα μπορεί να διασφαλίσει κάτι τέτοιο.

 

8ο ΘΕΜΑ (8 Μαΐου 2016)

Σε ημερίδα που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σου ο Πρόεδρος στην εισαγωγική του ομιλία θεώρησε την ιδιότυπη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι νέοι στην καθημερινή τους επικοινωνία ως απειλή για την ελληνική γλώσσα και γενικότερα τον ελληνικό πολιτισμό. Ζητάς τον λόγο ως εκπρόσωπος των συμμαθητών σου και στην παρέμβασή σου (500 έως 600 λέξεις σε γραπτό λόγο) αντικρούεις την επιχειρηματολογία αυτή και προτείνεις τρόπους βελτίωσης της γλωσσικής αγωγής ως «αντίδοτο» στη «γλωσσική κρίση».

 

7ο ΘΕΜΑ (7 Μαΐου 2016)

Με το «άνοιγμα» των συνόρων και την ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων και ιδεών όλες οι κοινωνίες του πλανήτη (μεταξύ τους φυσικά και η ελληνική) έχασαν τον αμιγώς εθνικό χαρακτήρα τους και μετατράπηκαν σε πολυπολιτισμικές. Σε άρθρο (500 έως 600 λέξεις) που δημοσιεύεις στη σχολική ιστοσελίδα αναδεικνύεις την αναγαιότητα η ελληνική εκπαίδευση να λάβει διαπολιτισμικό χαρακτήρα και παρουσιάζεις τους όρους ώστε κάτι τέτοιο να είναι ουσιαστικό.

 

6o ΘΕΜΑ (6 Μαΐου 2016)

Παρά τη σημαντικότατη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης που έχει σημειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες στον δυτικό κόσμο, η εφηβική υγεία, όπως φαίνεται σε όλες τις σχετικές έρευνες, συνεχίζει να απειλείται. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας (7η Απριλίου), δημοσιεύεις ένα άρθρο προβληματισμού (500 έως 600 λέξεις) στην ιστοσελίδα του σχολείου σου, στο οποίο παρουσιάζεις τους παράγοντες που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική και ψυχική υγεία των εφήβων και, καθώς το κόστος από την επιβάρυνσή της είναι υψηλό σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, προτείνεις τρόπους αποτελεσματικής θωράκισης των εφήβων απέναντί τους.

 

5ο ΘΕΜΑ (5 Μαΐου 2016)

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα οξύνονται με ταχύ ρυθμό και οι διεθνείς οργανισμοί φαίνεται να μην μπορούν με αποτελεσματικότητα να τα αντιμετωπίσουν. Μέσα στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύεται ο ρόλος των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) και της εθελοντικής δράσης των πολιτών. Σε ανοιχτή επιστολή (500 έως 600 λέξεις) που απευθύνεις στους συμμαθητές σου, προκειμένου να τους πείσεις για την αναγκαιότητα συμμετοχής της μαθητικής σας κοινότητας σε οικολογική εθελοντική δράση του Δήμου, παρουσιάζεις τη σημασία των ΜΚΟ και των εθελοντικών δράσεων και προτείνεις τρόπους με τους οποίους το σχολείο μπορεί να αναπτύξει την εθελοντική συνείδηση των μαθητών του.

 

4ο ΘΕΜΑ (4 Μαΐου 2016)

Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας σήμανε την υπέρβαση των συνόρων και την πρόσβαση των ανθρώπων σε υπηρεσίες, αγαθά κτλ. που δε συνδέονται με τον τόπο καταγωγής τους. Το γεγονός αυτό θέτει εκ των πραγμάτων σε επαναδιαπραγμάτευση το θέμα των παραδοσιακών ταυτοτήτων, διαδικασία στην οποία κεντρικό ρόλο διαδραματίζει η ιστορική γνώση. Σε πρόταση ερευνητικής εργασίας (500 έως 600 λέξεις) που καταθέτετε στον / -ην υπεύθυνο/ -η εκπαιδευτικό παρουσιάζετε τον ρόλο αυτό και προτείνετε τρόπους για τη βελτίωση της παρεχόμενης από την ελληνική εκπαίδευση ιστορικής παιδείας.

 

3ο ΘΕΜΑ (3 Μαΐου 2016)

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου σου διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Διάλογος Δύο Γενεών», στην οποία προσκαλείσαι ως εκπρόσωπος της μαθητικής σου κοινότητας. Στην παρέμβασή σου (500 έως 600 λέξεις σε γραπτό λόγο) παρουσιάζεις την επίδραση που ασκούν οι νέες τεχνολογίες στη σχέση νέων και μεγαλύτερων και προτείνεις τρόπους θα μπορούσε να γεφυρωθεί το «ψηφιακό χάσμα».

 

2ο ΘΕΜΑ (2 Μαΐου 2016)

Πάνω από έξι δεκαετίες μετά τη «Διακήρυξη Σουμάν» (9η Μαΐου 1950), τη γενέθλια πράξη της Ενωμένης Ευρώπης, ο ευρωσκεπτικισμός φουντώνει σε Βορρά και Νότο. Σε άρθρο που δημοσιεύεις στη σχολική ιστοσελίδα (500 έως 600 λέξεις) με αφορμή την επικείμενη Ημέρα της Ευρώπης, παρουσιάζεις τις ελπίδες και τους φόβους της γενιάς σου από την πορεία προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και αναδεικνύεις την ευθύνη της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των νέων Ευρωπαίων.

 

1ο ΘΕΜΑ (1η Μαΐου 2016)

Με δηλωμένη την πρόθεση της κυβέρνησης να αναδιατάξει το τηλεοπτικό τοπίο, δημοσιεύεις ένα κείμενο προβληματισμού (500 έως 600 λέξεις) σε ημερήσια εφημερίδα, το οποίο περιστρέφεται γύρω από δύο νοηματικούς άξονες:

α. Τη συμβολή του Τύπου και των ΜΜΕ ειδικά σε μία περίοδο κρίσης της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και των θεσμών της.

β. Τη διατύπωση προτάσεων για την έξοδο του Τύπου και των ΜΜΕ από την κρίση που τους προκάλεσε η παρέκκλιση από τον ρόλο της «τέταρτης εξουσίας» τον οποίο παραδοσιακά ασκούσαν στις δημοκρατικές κοινωνίες.

Βιβλία από τις «Εκδόσεις Πατάκη»